המכון הארצי ללימודי מקצועות תורניים -לוגו

האם כדאי להיות טוען רבני?

האם כדאי להיות טוען רבני

האם כדאי להיות טוען רבני?

במאמר הקרוב נעסוק בשאלה האם כדאי להיות טוען רבני.

לפני שנענה על השאלה המשמעותית הזו, נקדים ונסביר מיהו הטוען הרבני. מה תפקידו. מהי ההכשרה המקצועית שלו. רק לאחר שנדע פרטים על המקצוע של טוען רבני, נוכל להכריע האם כדאי להיות טוען רבני.

 

טוען רבני – מה זה?

תפקידו של הטוען הרבני מקביל לעבודתו של העורך דין. הטוען הרבני מייצג את הלקוחות שלו מול בתי הדין. עיקר עיסוקו הוא בתרגום הזווית של הלקוח למה שההלכה פוסקת במקרה הרלוונטי. הוא יודע לנתח את הסיטואציה במשקפת הלכתית.

על מנת להיות טוען רבני, יש לעבור בהצלחה קורס טוען רבני. בקורס טוען רבני תלמדו את כלל ההלכות הרלוונטיות לתחום עיסוקכם. כמו כן תעשירו את הידע שלכם במגוון רחב מאוד של כלים מעשיים ופרקטיים שיכשירו אתכם לעבודה באופן מעשי. הן מבחינת העבודה מול הלקוחות. הן מבחינת העבודה מול הצד השני אשר מולו אתם מייצגים. והן כמובן בעבודתכם מול בתי הדין על כלל מערכותיה השונות.

 

לפרטים המלאים על עבודתו של הטוען הרבני, לחצו כאן.

 

האם כדאי להיות טוען רבני?

בבואכם ללמוד את המקצוע של טוען רבני, אך טבעי הוא שתתלבטו האם כדאי לכם ללמוד את המקצוע הזה. זה טבעי והגיוני, וכך אף רצוי שיקרה.

על מנת להכריע בנושא, חשוב לדעת מספר עובדות חשובות שיכולות להכריע את ההתלבטות שלכם.

 

ביקוש לטוענים רבניים

מכיוון שטוען רבני הוא איש המקצוע בייצוג בבתי הדין, נקל להבין את הביקוש הרב שיש לעבודתו.

בישראל יש כ 300 טוענים רבניים בלבד. זאת בזמן שמספר עורכי הדין מגיע ללמעלה מ 60,000.

כשאחוזי הגירושין גבוהים ואף עולים, כשסכסוכי שכנים הוא מושג שכולנו מכירים מהבניין שלנו או מהבניין הסמוך, כשעוד אדם נפטר והשאיר צוואה, ברור שיש מישהו שעובד על כך. אם זה בליווי בן זוג שעזב את בת זוגו, או להיפך כאשר לייצוג של הטוען הרבני יש חשיבות מכרעת. אם זה בריב בין שכנים כאשר הטוען הרבני מייצג את אחד הצדדים. ואם זה בעריכת צוואה כאשר הטוען הרבני יודע איך מנסחים את הצוואה כך שתהיה בתוקף משפטי מלא, דבר שימנע סכסוכים בין היורשים בעתיד. כך זה אף בתחומים רבים נוספים כמו גיור ועוד.

בכל כך הרבה צמתים בחיינו אנו נתקלים בטוען הרבני. בתחומים אשר הטוען הרבני הוא האדם אשר יודע לבצע את העבודה בצורה היעילה ביותר.

לכן כאשר יש כל כך הרבה תיקים, כאשר הביקוש הוא כה גבוה, וההיצע אינו רב, ברור שיש ביקוש אדיר לטוען רבני מקצועי.

 

טוען רבני – שכר

משכורתו של הטוען הרבני היא משכורת גבוהה מאוד. כמובן שיש הבדל בניסיון של הטוען הרבני. כאשר לטוען הרבני יש ניסיון, השכר שהוא גובה לכל תיק, גבוה מאוד. הוא למעשה אף כפול פי כמה לעומת טוען רבני מתחיל.

אולם גם שכרו של טוען רבני מתחיל הוא גבוה מאוד. לתיק קטן בעל מספר דיונים בודד הוא יקבל לפחות 15,000 ₪. כמובן שעל תיקים בעלי מספר דיונים גבוה יותר, הוא יגבה ויקבל שכר גבוה יותר.

כלומר משכורתו של הטוען הרבני הינה משכורת גבוהה. הוא אינו צריך יותר מתיק בכל חודש כדי להרוויח משכורת מכובדת וגבוהה במיוחד.

 

סיכום

כשמשקללים את הצדדים השונים בנושא, מגיעים למסקנה שבהחלט כדאי להיות טוען רבני. כמות התיקים היא גבוהה מאוד, מספר הטוענים הרבניים הוא די נמוך, השכר לכל תיק הוא גבוה במיוחד. כך שהמקצוע הוא רווחי ושווה במיוחד.

אמנם המקצוע של טוען רבני אינו מתאים לכל אחד. המקצוע דורש יכולת הבנה גבוהה, היגיון בריא ועוד. כמובן שחלק גדול מדרישות הסף של המקצוע תרכשו במהלך קורס טוען רבני. לכן למי שרוצה להרוויח משכורת מכובדת ומתגמלת, המסלול של קורס טוען רבני ועבודה כטוען רבני זה משהו שיכול בהחלט להביא אותו ליעד הנכסף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Picture of חלי גרטנהויז

חלי גרטנהויז