המכון הארצי ללימודי מקצועות תורניים -לוגו

חומר לימוד משגיח כשרות

חומר לימוד משגיח כשרות

חומר לימוד משגיח כשרות

במאמר הנוכחי נעסוק בחומר הלימוד של משגיח כשרות. נסביר מה צריך ללמוד בתכלס כדי להיות משגיח כשרות.

תחומי העיסוק הינם רבים ומגוונים ועוסקים בתחומים רבים מאוד. לכן עליו ללמוד על נושאים רבים העוסקים בתחום הכשרות. להלן נסקור את הנושאים העיקריים.

 

חומר לימוד משגיח כשרות – התכנים המרכזיים

בקורס משגיחי כשרות תלמדו על נושאים כמו סימני הטהרה של בעלי החיים השונים. כן תלמדו על הכשרת כלים. כמו כן תלמדו על הכשרת הבשר, והלכות בשר בחלב ותערובות. תלמדו על ערלה, שמיטה, ועוד נושאים רבים ומרתקים.

כמובן שיהיה דגש מיוחד על למידת הדינים לשבתות וחגים. יהיה דגש מרכזי על למידת הלכות פסח, שכן הם מכילים פרטים רבים ומשמעותיים.

כמו כן תלמדו על מושגים חשובים רבים בתחומי הכשרות. תעסקו בלימוד הנהלים העדכניים של הרבנות הראשית לישראל.

בנוסף, תעשירו את הידע שלכם עם כלים פרקטיים רבים. יש חשיבות רבה ללימוד הפרקטיקה, שכן זה מה שיכשיר אתכם להיות משגיחי כשרות מהשורה הראשונה.

 

 

משגיח כשרות – מבחן

על מנת לקבל את הרישיון הנכסף של משגיח כשרות, עליכם לעבור מבחן משמעותי של הרבנות הראשית לישראל.

המבחן מחולק ל 3 חלקים מרכזיים.

בחלק הראשון בוחנים על החומר ההלכתי. לשם כך יש במכון הארצי ללימוד מקצועות תורניים חוברת מיוחדת העוסקת בסיכומי ההלכות. החומר יסייע לכם לעבור את הבחינה בהצלחה. החומר בנוי לפי סדר הנושאים ומכיל בתוכו נושאים רבים אותם יש ללמוד לקראת המבחן.

החלק השני של המבחן עוסק במושגים בכשרות. ישנם מושגים רבים אותם תלמדו במהלך הקורס. בחלק זה של המבחן תצטרכו לענות בנוגע ל 2 מושגים מתוך המושגים שעליהם למדתם.

החלק השלישי של המבחן עוסק בנהלי הכשרות של הרבנות. חלק זה בנוי משאלון רב ברירה (מבחן אמריקאי). בחלק זה תצטרכו לענות על שאלות רבות מתוך נהלי הכשרות אותם למדתם בשיעורי הקורס.

המבחן אינו קשה ותלמידינו הרבים עוברים אותו בהצטיינות רבה. המבחן דורש הכנה משמעותית, אולם אם תשקיעו בקורס בצורה יעילה סיכויי המעבר שלכם הם טובים מאוד.

לאחר שתעברו את המבחן, תהיו זכאים לקבל את התעודה מטעם הרבנות הראשית. תעודה זו תשרת אתכם בדרך לעבודה כמשגיח כשרות.

בנוסף, לאחר שתעברו בהצלחה את הקורס במכון, תקבלו את התעודה של המכון אשר הינה תעודה שפותחת דלתות רבים. השם של המכון נישא בפי כול כמכון המוביל בלימוד קורס משגיחי כשרות. זאת לאור העובדה שהחומרים הקיימים במכון הינם מהטובים ביותר. הן מבחינת איכות חומרי הלימוד, והן מבחינת איכות וניסיון סגל המרצים. לכן התלמידים שסיימו בהצלחה את המסלול, יהיו זכאים גם לתעודה מטעם המכון אשר תעיד עליהם כי הינם בקיאים היטב בתחום הכשרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Picture of חלי גרטנהויז

חלי גרטנהויז