המכון הארצי ללימודי מקצועות תורניים -לוגו

טוען רבני מוכשר

טוען רבני מוכשר

טוען רבני מוכשר - מיהו?

מאמר זה יעסוק בשאלה מיהו טוען רבני מוכשר. נציג את הקווים לדמותו, וגם נסביר כיצד להגיע ליעד הזה.

כישרון - לתת מענה יעיל בכל מצב

יש תיקים קלים יחסית. לעומת זאת יש תיקים קשים.

לתת פתרון טוב לתיק קל, זה נחמד. זה גם רווחי כלכלית. אבל זה לא כישרון מבריק. זוהי עבודה שגרתית יחסית ודי קלה. אמנם גם בתיקים אלה יש לחשוב בצורה טובה ומקצועית על כל צעד. אולם המלאכה קלה יחסית. לא בשביל זה פונים לטוען רבני מוכשר במיוחד (לפחות בדרך כלל).

לעומת זאת יש תיקים בעייתיים שצריך להשקיע בהם המון מחשבה מעמיקה. כמובן שגובה שכר הטרחה מטפס בהתאמה ועולה אף למעל ל 100,000 ש"ח. זה לא אומר בהכרח שתצטרכו לעבוד על תיקים אלה זמן רב יותר. אכן, לפעמים צריך להשקיע בתיקים אלה זמן רב יותר. אולם זה לא בהכרח מחייב. אלא הרעיון הוא שצריך יותר לחשוב כיצד לנצח בתיק. בדרך כלל צריך לזה גם ניסיון. נגיע לנושא החשוב הזה של ניסיון בהמשך המאמר הנוכחי.

טוען רבני מוכשר - איך להגיע לזה?

רבים מתלמידי קורס טוען רבני רוצים להגיע לטופ של הטופ מבחינה מקצועית. להיות טוענים רבניים מהשורה הראשונה ולהוביל בהצלחה תיקים רבים ומשמעותיים. זוהי שאיפה טבעית וטובה.

השאלה העולה היא כיצד להצליח במהלך הזה? איך אפשר להגיע לצמרת?

התשובה כוללת כמה היבטים. אלה היבטים חשובים ביותר להצלחה כטוען רבני. אלה הנקודות המרכזיות:

  1. למידה טובה בזמן הקורס. השלב הראשון הוא להשקיע בצורה טובה בלמידה. זה אומר לבחור בקורס טוען רבני איכותי וללמוד שם בהשקעה נאותה. גם אם צריך להשקיע, זה שווה לטווח ארוך. אגב, זה אומר לדוגמא למידה דרך הזום. שכן, מחקרים מוכיחים שלמידה דרך הזום נותנת תוצאות אפקטיביות במבחן התוצאה (מועיל בהרבה מלמידה פרונטאלית).
  2. להשקיע במטלות של הקורס. זוהי נקודה חשובה מאוד. שכן המטלות עוסקות בין היתר בפן המעשי. לכן חשוב מאוד לשים דגש גם על המטלות הללו ולבצע אותם בהתאם להדרכות שתקבלו במסגרת הקורס במכון. כך תקבלו ליווי מלא ברכישת הידע והניסיון.
  3. בסופו של דבר - הניסיון אמנם אינו חובה אבל הוא מהווה יתרון רב. ככל שתצברו יותר ניסיון, כך תצליחו לקחת על עצמכם תיקים גדולים יותר ובהצלחה רבה יותר. יתרה מזאת, זה גם יהיה לכם קל יחסית. אם כי תתחילו לצבור ניסיון מן הסתם בתיקים קטנים יותר. אלא שמתיקים אלה תצברו את הניסיון. אל דאגה, השכר טרחה שלכם מתיקים קטנים אלה בתור התחלה מתחיל מ 15,000 ש"ח.

 

סיכום 

הדרך להיות טוען רבני של הצמרת אינה קלה. מצד שני היא בהחלט אפשרית וריאלית. אם תשימו לעצמכם את היעד השאפתני מול העיניים ותבצעו אחת לאחת את הטיפים שנכתבו במאמר זה, הסיכוי שלכם להצליח להגיע לפסגה גבוה ביותר.

בהצלחה!  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Picture of חלי גרטנהויז

חלי גרטנהויז