המכון הארצי ללימודי מקצועות תורניים -לוגו

לימודי טוען רבני

לימודי טוען רבני

לימודי טוען רבני

במאמר הנוכחי נעסוק בלימודי טוען רבני ונסביר למי הם מיועדים.

חשוב להדגיש שקהל היעד הוא מגוון מאוד. זה מתאים לאלה שרוצים להעשיר את הידע. זה מיועד לתלמידים שמתחברים לנושאים משפטיים מרתקים. אולם זה מתאים במיוחד עבור אנשים עם ידע תורני שמעוניינים להרחיב את הידע.

אנשים רבים רוצים לשהות באוהלה של תורה. הם לומדים מבוקר עד ליל. שקועים כל כולם בלימוד התורה. יש בכך תודעת שליחות עמוקה. מחויבות בלתי מתפשרת למען לימוד התורה. הם מוכנים להקדיש את כל הונם ומרצם למען מטרה נעלה וחשובה זו.

יחד עם זאת הם נתקלים לרוב בבעיות כלכליות. יוקר המחיה שמאמיר ומטפס. מחירי הדיור שרק מזנקים עוד ועוד. והם מוצאים את עצמם מול שוקת שבורה.

מחד הם רואים את עצמם ממשיכים בריתחא דאורייתא. רואים את עצמם כחולייה בהמשך השרשרת שעברה מדורי דורות בהם נמסרה התורה מדור לדור.

אך מאידך הם מבינים שהם לא מצליחים להתמודד עם אתגרי היום יום. הם צריכים להאכיל את ילדיהם. הם אינם חושקים בתאוות של מותרות. אלא הצרכים שלהם הינם הצרכים הבסיסיים ביותר. בקורת גג ראויה, באוכל ובתחזוקת הבית השוטפת.

בעבר לא היו את הכלים הנאותים לפתרון בעיה זו. שהרי אותם אנשים אינם יכולים לצערם הרב להישאר באוהלה של תורה. אולם מאידך אינם יכולים להתנתק מאוהלה של תורה.

כיום יש לכך פתרון יעיל מאוד. פתרון שיאפשר גם לימוד תורה בשקדנות ובהתמדה. גם שליחות רבה בהפצת התורה. וגם משכורת חודשית גבוהה במיוחד.

 

המקצוע של בן תורה

המקצוע של טוען רבני תפס תאוצה בשנים האחרונות. העבודה הינה תורנית מלאה. הטוען הרבני מייצג בפני בתי הדין. הוא בקיא בהלכות בנושאים הרלוונטיים לעבודתו. העבודה היומיומית שלו היא בניתוח הזוויות הלכתיות עם אותם ספרים בדיוק אותם הוא לומד בכולל.

כשלקוח מספר לו על תביעה בבית הדין, הוא כבר נכנס לעובי הקורה מבחינה הלכתית. מחפש פתרון הלכתי מעמיק לסוגיה.

היתרון הגדול של הטוען הרבני שהוא לא רק משלב עבודה עם לימוד תורה. העבודה שלה עצמה הינה לימוד תורה. במשרד הוא פותח רשב"א וקצוה"ח. מעמיק ודן בפלפולי האחרונים שאותם הוא מכיר מלימודיו בישיבה.

יחד עם זאת מדובר בעבודה רווחית במיוחד. טוען רבני משתכר בממוצע סכום של 30,000 ₪ בחודש. מדובר בשכר גבוה במיוחד המאפשר לו לשהות באוהלה של תורה וליהנות ממשכורת מכובדת ממקצוע יוקרתי.

בנוסף אנשים רבים עובדים כטוענים רבניים במשרה חלקית. כאשר בחלק מהיום הם עסוקים בלימוד התורה נטו. ובחלק מהיום הם עוסקים כטוענים רבניים. גם במסלול כזה הם מרוויחים סכומי כסף נאים היכולים לפרנס את המשפחה בצורה מכובדת.

לסיכום, המקצוע של טוען רבני הוא המקצוע שמתאים במיוחד למי שמעוניין להישאר באוהלה של תורה וליהנות ממשכורת מכובדת ויציבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Picture of חלי גרטנהויז

חלי גרטנהויז