המכון הארצי ללימודי מקצועות תורניים -לוגו

מבחנים טוען רבני

טוען רבני מבחנים

מבחנים טוען רבני

המאמר הקרוב יעסוק בנושא המבחנים כדי להיות טוען רבני.

 

לפרטים אודות קורס טוען רבני, לחצו כאן.

כדי לדעת אם גם לכם מתאים להיות טוען רבני, לחצו כאן ובדקו את התאמתכם למקצוע.

 

המבחנים

על מנת להיות טוען רבני, עליכם לעבור סדרת מבחנים מקיפה. המבחנים הינם באחריות הנהלת בתי הדין הרבניים. לשם עריכת הבחינות, יש ועדה מיוחדת העוסקת בנושא זה של הסמכת טוענים רבניים. הוועדה מורכבת מ 3 דיינים בכירים אשר עורכים את המבחנים, בודקים ואף מטפלים בנושאים השונים הנוגעים להסמכת הטוענים הרבניים.

המבחנים הינם בכתב (למעט המבחן האחרון). הם דורשים הכנה מלאה ומקיפה, ולכן חשוב לגשת למבחן לאחר שלמדתם הכול בצורה מסודרת בקורס טוען רבני.

חשוב להדגיש שאין סדר קובע למבחנים וניתן להתחיל בסבב המבחנים מכל נקודה בה תבחרו (למעט המבחן האחרון המתקיים בעל פה). להלן נפרט את סדר המבחנים.

 

מבחנים טוען רבני

על מנת לקבל את הרישיון הנכסף של טוען רבני, עליכם לעבור את הבחינות הללו:

  1. מבחן בחושן משפט א'. מבחן זה יהיה בדרך כלל בחודש כסליו. החומר מקיף דינים הנוגעים להתנהלות בבית הדין, חקירת עדים, פסילת עדים ועוד.
  2. מבחן בחושן משפט ב'. המבחן הזה יהיה בדרך כלל בחודש שבט. המבחן הוא על דינים הנוגעים לאופן הטענות בבית הדין, על תפקידו וסמכויותיו של הטוען הרבני. כמו כן המבחן יהיה על דינים הנוגעים להוכחת הטענות. בנוסף המבחן יעסוק באופני ניסוח הסכמים.
  3. בחינה מעשית. המבחן יתקיים לרוב בחודש אייר. המבחן יכלול את הצדדים המעשיים הרלוונטיים לעבודתו של הטוען הרבני. כך לדוגמא יעסוק המבחן בסמכויות בתי הדין, בדרך לגרום לגירושין, בהליכי הגישור ועוד.
  4. מבחן בתקנות הדיון של בתי הדין הרבניים. המבחן יתקיים לרוב בחודש אייר. המבחן יעסוק בתקנות של בתי הדין הרבניים. כך לדוגמא בנושא הגשת הטענות, במהלך הדיון. איך מערערים, ועוד.
  5. מבחן באבן העזר א'. המבחן יתקיים בדרך כלל בחודש סיוון. המבחן יהיה על נושאים רבים כמו תשלום מזונות האישה, מזונות הילדים ועוד.
  6. מבחן באבן העזר ב'. המבחן מתקיים לרוב בחודש אב. המבחן מקיף נושאים רבים הנוגעים להליכי הגירושין. כך לדוגמא בנושא חיוב בגט, משמורת הילדים, חלוקת רכוש, תשלום כתובה, ועוד.
  7. מבחן בעל פה. המבחן מתבצע לאחר שתעברו בהצלחה את כל המבחנים הקודמים. המבחן מתקיים בבית הדין הרבני האזורי בירושלים בפני 3 דיינים. המבחן הינו קצר יחסית, אולם מקיף בתוכו נושאים כה רבים. הדגש המרכזי במבחן הוא על פסקי הדין של בתי הדין הרבניים. פסקי הדין עוסקים בנושאים ממוניים, גירושין, ועוד.

לאחר שתעברו בהצלחה את כל סדרת המבחנים, תקבלו את הרישיון הנכסף של טוען רבני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Picture of חלי גרטנהויז

חלי גרטנהויז