המכון הארצי ללימודי מקצועות תורניים -לוגו

מה זה טוען רבני?

מה זה טוען רבני

מה זה טוען רבני?

אנשים רבים מתלבטים באשר לעתידם המקצועי ושואלים את עצמם "מה זה טוען רבני?"

העבודה כטוען רבני צוברת תאוצה. האנשים כיום יודעים את החשיבות המכרעת שיש לטו"ר. ואז השאלה מתחדדת מה הם בדיוק תחומי העיסוק שלו? מה תפקידו, ומה מייחד אותו על פני עורך דין?

רבים מכירים את התפקיד של העורך דין. הוא בקיא היטב במשפט האזרחי. הוא איש המקצוע בייצוג בבתי משפט. התחום מתחלק בין שלל נושאים, ובדרך כלל כל עורך דין בוחר לעצמו את הנושא שבו הוא מתעסק בעיקר.

כך לדוגמא יש עורכי דין לענייני משפחה. יש עורכי דין למקרקעין וחוזים. יש עורכי דין פליליים, ועוד ועוד נושאים.

התפקיד של הטוען הרבני הוא בייצוג בבתי הדין.

 

בתי דין

כשאנו מדברים על בתי דין, יש להדגיש עובדה חשובה. יש שלל ערכאות של בתי דין שונים. כאשר כל אחד מבתי דין אלה עוסק בדרך כלל בנושאים אחרים.

 

לחצו כאן כדי לקרוא עוד על סמכויות בתי הדין השונים.

 

טוען רבני - תחומי עיסוקו

יש טוענים רבניים העוסקים בעיקר בייצוג בדיני ממונות.

יש טוענים רבניים העוסקים בעיקר בדיני משפחה.

גם בדיני משפחה, ישנם העוסקים בתחום הגירושין. לעומת זאת אחרים עוסקים בנושאי ירושות, ואפילו גיור.

בדרך כלל כל טוען רבני בוחר לעצמו את הנושא שהוא מתחבר אליו, ואשר בו הוא עוסק. אם כי ניתן בהחלט לשלב בין התחומים ולעסוק בכמה תחומים במקביל.

 

הכשרה מקצועית

כדי להיות טוען רבני, יש לעבור הכשרה מקצועית מקיפה מאוד. ההכשרה כוללת מעבר בהצלחה של מספר בחינות. המבחנים הם באחריות הנהלת בתי הדין הרבניים.

על מנת להצליח לעבור את ההכשרה הזו ביעילות, עושים זאת באמצעות קורס טוען רבני. בקורס לומדים על כל הנושאים בהם תעסקו במסגרת תפקידכם, וכן מכינים את התלמידים בצורה טובה לקראת מבחני ההסמכה.

אחוזי המעבר במבחנים משתנים מאוד בהתאם ל 2 פרמטרים מרכזיים:

  1. עד כמה התלמיד משקיע בצורה משמעותית בקורס. הקורס אמנם לא דורש השקעה מקסימלית ולמידה אינטנסיבית יומם ולילה על החומר. אולם בהחלט צריך להשקיע בצורה רצינית ומשמעותית בלמידה בקורס זה. לכן ככל שהתלמיד משקיע יותר, כך סיכוייו לעבור את המבחנים בהצלחה (ואף בציונים גבוהים יותר) עולים בצורה דרמטית.
  2. השיטה שבה לומדים. לכל תלמיד מתאים למידה בצורה אחרת. כך למשל, יש המעדיפים למידה פרונטלית, ויש המעדיפים למידה בזום. מניסיוננו אחוזי המעבר של הלומדים בזום הינו גבוה יותר. מכיוון שאת הזמן של הנסיעות וכו' הם מקיעים בלמידה עצמה. השיעור יותר ממוקד וברור. אפשר להתייחס יותר לשאלות של התלמידים. זאת לצד יתרונות רבים נוספים. לעומת זאת לא ניתן להתעלם מהיתרונות של למידה פרונטלית. מכיוון שלכל אחד מתאים סגנון למידה חאר, חשוב שכל תלמיד יבחר לעצמו את המכון שבו הוא יוכל ללמוד בצורה יעילה וטובה ובהתאם לסגנונו. אגב, במכון הארצי ללימוד מקצועות תורניים קורס טוען רבני נמסר בצורה המגשרת בהצלחה על 2 הסגנונות הללו. השיעורים ככלל נמסרים בזום. זה נועד להבטיח את כל היתרונות הרבים בלמידה בזום. לעומת זאת יש מפגשים פרונטליים המתקיימים לפי העניין והצורך. אולם מפגשים אלה אינם חובה, ונועדו רק לתלמידים הנוטים ללמוד בצורה יעילה יותר בלמידה פרונטלית.

בנוסף חשוב להדגיש שיש פרמטרים מרכזיים בהם תצטרכו לעמוד כדי לגשת למבחני הסמכה. כדי לקרוא על הפרמטרים הללו, לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Picture of חלי גרטנהויז

חלי גרטנהויז