המכון הארצי ללימודי מקצועות תורניים -לוגו

קורס טוען רבני – הרשמה למבחן

קורס טוען רבני הרשמה למבחן

קורס טוען רבני – הרשמה למבחן

המאמר הנוכחי יעסוק בנושא המעשי של קורס טוען רבני והרשמה למבחן.

תלמידי קורס טוען רבני רוצים לעסוק במקצוע היוקרתי והרווחי של טוען רבני. לשם כך הם נדרשים לעבור מסלול של כמה מבחנים.

 

לפירוט אודות המבחנים הקיימים בקורס טוען רבני, לחצו כאן.

 

אולם תלמידים שואלים את עצמם איך תכלס עושים את זה? איך נרשמים למבחן בפועל?

התשובה היא שכל תלמידי המכון הארצי ללימוד מקצועות תורניים נהנים מרוגע סביב ההרשמה למבחנים. הסיבה היא משום שהם מקבלים הודעה מסודרת אודות המבחנים הבאים, איך נרשמים למבחנים אלה. התלמידים שלנו מקבלים סיוע לא רק מהפן ההלכתי והמעשי, אלא גם מההיבט הטכני.

 

קורס טוען רבני – איך להירשם למבחן?

יש הבדל בין הרשמה למבחן הראשון לבין הרשמה למבחנים הבאים.

במבחן הראשון תצטרכו להביא מסמכים שונים. לעומת זאת ההליך של ההרשמה למבחנים הבאים יהיה פשוט יותר, נגיש ונוח בהרבה. הסיבה היא משום שלאחר ההרשמה למבחן הראשון יש לכם כבר תיק פתוח, ולכן קל להירשם למבחנים הבאים לאחר מכן.

להלן נפרט את הליך ההרשמה למבחן הראשון, וכן נסביר על ההליך להרשמה לשאר המבחנים. כמו כן נסביר איך נרשמים למבחן האחרון המתקיים בעל פה.

 

הרשמה למבחן הראשון

על  מנת להירשם למבחן הראשון, עליכם לשלוח מסמכים אלו:

  1. תעודת זהות + ספח תעודת זהות שלכם.
  2. אישור לימודים. אישור זה מעיד שלמדתם בישיבה או בכולל במשך 3 שנים לאחר הגיעכם לגיל 18. על מנת לקבל את הרישיון, יש להביא אישור על 4 שנות לימוד. אולם על מנת לפתוח בהליך, ניתן להביא אישור על 3 שנים בלבד.
  3. המלצה מרב מוסמך שהתלמיד שניגש למבחן ראוי לכהן כטוען רבני. המלצה זו ניתנת על ידי המכון הארצי ללימוד מקצועות תורניים עבור תלמידי קורס טוען רבני במכון.
  4. תשלום אגרת מבחן. רוב המבחנים עולים 400 ₪ למבחן. אולם חלקם עולים סך של 250 ₪ למבחן.

 

הרשמה לשאר המבחנים

על מנת להירשם למבחנים הבאים, אין צורך להביא את כלל המסמכים. יש צורך רק לשלם את אגרת המבחן ולבקש להשתתף במבחן. ההליך הוא פשוט וקל ואינו מצריך טפסים נוספים.

 

הרשמה למבחן בעל פה

לאחר שעברתם בהצלחה את כל המבחנים בכתב, יש לעבור את המשוכה האחרונה, והיא המבחן בעל פה.

על מנת לגשת למבחן בעל פה, עליכם לבקש לקבל זימון למבחן בעל פה. יש לשלם את אגרת המבחן כדי להירשם למבחן. אולם אין צורך בשליחת טפסים נוספים.

 

קבלת רישיון טוען רבני

עברתם את כל המבחנים בהצלחה, סיימתם את המבחן בעל פה בשליטה טובה על כל החומר? מזל טוב! כעת אתם זכאים לקבל את הרישיון הנכסף ולהצטרף כטוענים רבניים מן השורה. זהו רגע מרגש ודרמטי שצפוי לשנות את חייכם מבחינה תעסוקתית, כלכלית וחברתית.

על מנת לקבל את התעודה, עליכם לשלם את אגרת הרישיון ואז אתם מקבלים את מספר הרישיון. מיד לאחר שתקבלו את מספר הרישיון, אתם יכולים לעבוד כטוענים רבניים. דרך מספר הרישיון תוכלו להתחבר למערכת בתי הדין הרבניים כטוענים רבניים מן המניין.

בנוסף ישלחו אליכם את הרישיון של טוען רבני עד אליכם הביתה. הרישיון מגיע במהירות, ותוכלו להתפאר בכך (ובצדק) על כך שסיימתם בהצלחה את המסלול של טוען רבני, והנכם שולטים בחומר ובעלי ידע רב בכל הנושאים הרלוונטיים בבתי הדין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Picture of חלי גרטנהויז

חלי גרטנהויז