המכון הארצי ללימודי מקצועות תורניים -לוגו

קורס משגיח כשרות הרבנות הראשית

קורס משגיח כשרות הרבנות הראשית

קורס משגיח כשרות הרבנות הראשית

במאמר זה נעסוק בממשק שבין קורס משגיח כשרות לבין הרבנות הראשית לישראל. נעמוד על הקשר בין הדברים ונבחן עד כמה ההכרה של הרבנות הראשית בהכשרתו של המגיח כשרות הינה חיונית.

בעבר משגיח כשרות היה לומד קצת את ההלכות הרלוונטיות בנושא הכשרות. הולך לגוף כשרות כלשהו. רב מגוף הכשרות בוחן אותו. לאחר בחינה קצרה של מספר שאלות ולאחר שהתרשמו מאישיותו, הוא היה מתחיל את עבודתו. אם היה רוצה לעבור לעבוד בכשרות אחרת, היה עליו לעבור שוב את הבחינה הקצרה של רב מטעם גוף הכשרות.

כלומר בעבר לא היה פיקוח אחד על כל משגיחי הכשרות. כל אחד קבע לעצמו רף שונה על מנת לעבוד כמשגיח כשרות.

 

הרבנות הראשית – מעמדה

כיום רובם המוחלט של משגיחי הכשרות עוברים את מבחני הרבנות הראשית. הסיבה היא משום שגם מי שרוצים לעבוד בגופי כשרות פרטיים (בדצי"ם שונים), צריכים לעבור בהצלחה את המבחן ברבנות. גם ההכשרים הפרטיים מייחסים חשיבות מכרעת למעבר במבחן של הרבנות.

לכן תעודת הכשרות של הרבנות הינה כיום תנאי סף על מנת להיכנס לענף הכשרות.

 

קורס משגיח כשרות הרבנות הראשית – איך לעבור את המבחן?

על מנת לעבור בהצלחה את המבחן ברבנות הראשית, יש לעבור את ההכשרה הנאותה לכך. זה אומר ללמוד בקורס משגיח כשרות. להכיר את המושגים השונים. ללמוד היטב את פרטי הדינים. להכיר בצורה יסודית את הנהלים. את כל הידע הזה תרכשו בקורס משגיח כשרות.

לאחר מכן עליכם לעבור את המבחן ברבנות. המבחן מתקיים בשלושה מועדים בשנה. לרוב זה יהיה בחודש תשרי, ניסן ואב.

על מנת לעבור בהצלחה את הבחינה, יש לקבל לכל הפחות ציון של 65%. הרוב המכריע של בוגרי קורס משגיח כשרות במכון הארצי ללימוד מקצועות תורניים עוברים בציונים גבוהים באופן ניכר, והם אף מככבים בצמרת הרשימה.

הסיבה לכך היא שהמכון הארצי ללימוד מקצועות תורניים מוביל באיכות הגבוהה ביותר של החומרים הקיימים ברשותו. זה כולל חומרי למידה המאפשרים למידה יעילה במינימום זמן. זה כולל את המרצים המנוסים שהעבירו כבר בהצלחה בוגרים רבים מספור. מרצי הקורס נמצאים בענף הכשרות שנים רבות והם אף בקיאים בהעברת החומר בצורה הכי טובה שיכולה להיות.

אחרי שעברתם בהצלחה את המבחן, תוכלו להגיש בקשה לקבלת תעודת משגיח כשרות.

על מנת לקבל את הרישיון הנכסף, תצטרכו לשלם את האגרה הנדרשת, ואז אתם מצטרפים לתחום כמשגיחי כשרות מן המניין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Picture of חלי גרטנהויז

חלי גרטנהויז